Syns du inte finns du inte. Om din presumtiva kund googlar och får upp ett antal företag är chansen stor att den som har en uppdaterad och informativ hemsida får jobbet före den som enbart finns på hitta.se eller Eniro. Men är då en hemsida garanti för att få kunder? Nej, det är det inte. Men en välgjord och uppdaterad hemsida ökar chanserna. Att ha en hemsida som är omodern och inte uppdaterad på flera år kan vara sämre än att inte ha någon alls.

Ibland kan det räcka med en enkel sida med lite information som t ex adress, telefonnummer och en karta. Ibland behövs mer information, allt från bildgallerier till prislistor. Allt beror på vilken typ av verksamhet som ska marknadsföras. Vissa företag behöver egentligen inte marknadsföras, för de har så mycket jobb att informationen blir överflödig. Då passar en enkel sida med företaget logga, eventuellt en bild och kontaktinformation bra. Till en början. Då finns företaget online. Sen kan man bygga på med mer information efterhand.

För de allra flesta gäller en sida med undersidor som ”Om”, ”Kontakt”, ”Tjänster” (eller liknande) och eventuella underrubriker till tjänsterna. Det är vad Monkybusiness kallar en standardsida. Lite mer avancerat är en sida med produkter, en webshop. Där fyller kunden själv sidan med produkter. Monkybusiness har gjort två webshopar med WooCommerce och det är klot.nu och lillalagretinterior.se 

En annan typ av sida är den som Monkybusiness gjort för Bandvagnsservice. Här har varje produkt fått egenskaper och varje produkt har också flikar som är klickbara med information om specifikationer och färger.

Vilken typ av sida som passar just DITT företag eller DIN förening, det bestämmer så klart du/ni. Det som behövs för att komma igång är
ett mail eller telefonsamtal till mig =)

Det har varit besökare på den här sidan sedan 2016-07-29